dijous, 25 de setembre del 2008

COMISÓN DE FOMENTO

Es la primera vegada que intervinc a la Comissió de Foment en aquesta Legislatura .

La iniciativa parlamentaria era de ERC.

Hem aprovat per unanimitat un text que insta a revisar el mapa estratègic de soroll i suprimir progressivament els avions més sorollosos.

Com diputada del PSC i portaveu en la Comissió de Foment, crec que el més important és continuar treballant per tal que els veïns de l´aeroport “tinguin tan poques molèsties com sigui possible” i al mateix temps que la capacitat d´El Prat “sigui la màxima” i que es compleixin “les directives de la Comissió Europea en matèria d´aviació civil”.

La proposició no de llei aprovada avui també insta AENA i el Ministeri de Foment a què els avions utilitzin, sense perjudici de la capacitat de l´aeroport, la configuració oest quan hi hagi poc vent i a què se suprimeixin de manera progressiva els avions més sorollosos, especialment en els horaris més sensibles.

El text íntegre de la proposició no de llei aprovada avui és el següent:

“El Congrés dels Diputats insta el Govern a:1.- Revisar el mapa estratègic de soroll de l´aeroport de Barcelona amb dades actualitzades de l´any natural anterior (dades del 2007), utilitzant per tal motiu la versió homologada del model de càlcul IMN.Posteriorment, d´acord amb la segona fase d´elaboració dels mapes estratègics de sorolls dels grans aeroports, establerta en l´article 7 de la directiva 2002/49/CE, sobra avaluació i gestió del soroll ambiental, s´elaborarà el Mapa Estratègic de Soroll de l´aeroport de Barcelona amb les dades reals de l´operatiu vigent en aquell moment.

2.- Instar AENA i el Ministeri de Foment a mantenir, sense perjudici de la capacitat de l´aeroport, l´obligatorietat de la utilització de la configuració preferent oest quan el component de vent sigui inferior o igual a 10 kt a la cua i/o 25 kt creuat en les operacions d´enlairament i aterratge a l´Aeroport de Barcelona-El Prat.

3.- Suprimir progressivament les aeronaus més sorolloses a l´Aeroport de Barcelona-El Prat, especialment en els horaris més sensibles, mitjançant les mesures i les resolucions oportunes.